Innan jag startar mitt 2012 så tänkte jag blicka tillbaka och dela med mig av mitt fina 2011


Tänkte vara helt ärlig och säga att jag inte minns mycket alls från Januari. Något som sitter i är att jag här började träna med Divition 2 där jag nu spelar. Påtal om innebandy, var och kollade när mina två vänner Rebecka och Frida spelade distriktslags SM i Karlstad, hälsade samtidigt på släkten. Det är i denna månad Elin och Frida fyller år också, vart inget märkvärdigt med det, 16 är ingen speciell siffra. Bytte även tillbaka till mitt gamla umgänge då jag trivdes så mycket bättre med dom.


I februari månad började det dra ihop sig till gymnasieval och nationella började sakta men säkert smyga sig in i våra tankar. Skolan tog oss med på en dagstur till kyliga Romme, som jag älskar att åka skidor. Kan påpeka att det var första och sista gången jag åkte svart backe. Hände inte så mycket speciellt i februari inte.





Så kom vi till Mars som bjöd på en hel del roligheter. Åkte till Thailand och spenderade 2 veckor där med min bästavän Frida, hennes familj, en till familj, och min egna såklart. Förutom sol, bad och ren avkoppling åkte vi och kolla på ett vattenfall, besökte Bangkoks gator, red elefant osv. Ett minne man sent glömmer. Annars bjöd inte mars på särskillt mycket



April april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill. Denna månad vart det en hel del av allting. Knäppte spexigt spexfoto, fyllde 16, fick klasströja och hade ett helt ok valborg. Hade besök på skolan av super starke Mietek som överlevde på andra världskriget, en riktigt rörande berättelse. Fick en otroligt stor och skön säng i påskpresent för er som bryr sig. 


Så har vi Maj. Sista hel månaden på högstadiet. Gjorde omval till gymnasiet, sökte boland bygg med Elin. Spela innebandycup uppe i Mora med gamla 95 laget då vi vann guld 2010 där, spelade även DM på hemmaplan mot andra skolar i Uppsala. Kom på en andra plats då Gränby slog oss med udda målet. Hade också fågelskådning med klassen 5 en fredag morgon i vackra Storvreta.




Juni kom sakta men säkert. Slutade nian, hade bal och vårat efterlängtade sommarlov kom. Sarah fyllde 16 och vi hade en rejäl myskväll på hennes altan med god mat och gott sällskap, älskar när alla 5 är med varandra. Drog till Gröna Lund med vänner och åkte frittfall för sista gången i mitt liv, aldrig varit så rädd. Morfar fyllde 80 och vi drog en sväng till Karlstad. Firade midsommar med fina vänner. Sommarjobbade även på älderboende en vecka, sedan på skolan och målade väggar två veckor.  





Så har vi Juli också. En absolut favoritvecka väntades. Göteborg under Gothia veckan med Elin. Hade det hur jävla bra som helst. Framför allt flygresan ner, fyfan vad vi garva. Hade även fina sommarkvällar med vänner, och mysiga dagar i sol och värme.




Augusti månad kom fort detta år. Direkt efter en vecka i Göteborg åkte vi ner till Gotland till stugan och var där med familjen och min kusins familj. Vart en lugn och regnig vecka, som alltid där nere. Väl hemma i Uppsala tog laget bussen upp till Falun för träningsläger. Det var så otoligt bra där. Sedan var det dags för skolstart. Började Boland bygg där jag gick 2 veckor ungefär.



September kom och Rebecka fyllde 16, sist och minst. Hade en trevlig kväll på kulturnatten. Jag bytte till Celsius handel där jag gick en månad. Fick ont i ryggen dagen innan cup i Falun. Spelade en halvlek sedan sa ryggen ifrån. Träffade naprapat som tillät mig att träna, det vart så illa så det strålade ner i benet då ischias nerven var i kläm. Har alltså inte stått ute på planen sedan slutet av September, det suger. Vart till och med hemma från skolan en månad.



Så kom Oktober och dagarna vart allt gråare. Var som sagt hemma från skolan rätt mycket. När jag väl var på benen igen gick jag halvdagar i skolan. Min största lycka var när jag äntligen fick åka till stan för en fika med Elin, hade en massa att ta igen. Hade en otroligt mysig kväll någon gång då med Rebecka, chipp med dipp och OTH maraton, kan inte bli bättre.



Året börjar närma sig mot sitt slut när November börjar kika in. Ingen snö, och ingen vinter hade kommit. Bytte för 3 gången skola. Denna gång till YA stylist linjen där Elin gick. Hann gå en vecka sedan vart det lov och drog en tripp med mor och syster till vackra London. Shoppade, njöt och såg Mamma Mia musikalen, hur bra var inte den då. När jag kom hem vart det ett litet Halloween firande med vännerna. De tre närmaste veckorna efter lovet var vi på praktik. Hamna på ett ruttet ställe så gick i skolan istället. Skaffade även gymkort då jag fick tillåtelse att träna lite




December och mycket fanns att se fram emot. Jullovet, julafton, nyår, storvretacupen osv. Första advent kom första snön, som sedan försvann direkt. Jullovet började lite halvknakit men nu är allting som det ska vara. Firade en minijul hos Sarah med vännerna, då vi bytte paket och bara va. Jag firade en fin jul och haft ett bra lov hittils. Tog hem guldet i Storvretacupen, självklart det året inte jag kunde spela, men var stolt över tjejerna. Vart och är hundvakt åt en liten chiwawa, Odessa. Mysigt sovsällskap, eller sällskap ihuvudtaget. Nyår ska jag inte heller klaga på. Var med mina fina, hade tjej middag och kolla fyrverkerierna vid slottet.


Har som sagt haft ett as bra år, för det mesta. Förutom att innebandyn har saknats. Vänner har kommit, vänner har gått. Hade egentligen inte räknat med något annat. Stort tack till alla som varit med och gjort mitt år. All kärlek till er


Kommentarer
Postat av: malin

Oj vilka minnen och bilder, vissa hade man aldrig sett förr! Saknar högstadiet lite smått sådär.. :/<3 God Jul och Gott nytt år på dig gumsan! <3:)

2012-01-03 @ 12:11:12
URL: http://malinslifee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0